توصیف مختصر
دانشیار گروه مطالعات برنامه درسی
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
کد ارکید پژوهشی (ORCID): 0000-0002-3920-5447
کد سامانه همانندجو: FOqfx
کد سامانه همانندجو: FOqfx
ایمیل: marjankian37@gmail.com
kian@khu.ac.ir
kian@khu.ac.ir
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
اصفهان
اصفهان
ایران
1380
2
کارشناسی ارشد
خوارزمی (تربیت معلم)
تهران
ایران
1383
3
دکتری
علامه طباطبایی
تهران
ایران
1390
سوابق شغلی
#
عناوین مسئولیتها
سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
دبیر کمیته فرهنگی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
دانشگاه خوارزمی
1395
1403
2
عضو اتاق فکر فرهنگی
دانشگاه خوارزمی
1395
1402
3
استاد مشاور انجمن علمی علوم تربیتی
دانشگاه خوارزمی
1390
1394
4
عضو کارگروه پژوهشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
دانشگاه خوارزمی
1398
1402
5
عضو کارگروه اخلاق آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
وزارت علوم
1399
1402
افتخارات و جوایز
#
عناوین جوایز و افتخارات
تاریخ دریافت
1
استاد مشاور برتر سومین جشنواره حرکت دانشگاه خوارزمی
1392
2
استاد مشاور برتر چهارمین جشنواره حرکت دانشگاه خوارزمی
1393
فعالیت ها و عضویت های حرفه ای
#
عناوین عضویتهاى حرفهاى
توضیحات
1
شورای نویسندگان فصلنامه رشد پیش دبستانی
2
شورای تألیف کتب ویژه دوره آموزش و پرورش پیش دبستان- انتشارات مدرسه
3
عضو موسسه بین المللی آموزش هنر گتی The Getty’s Institute
4
عضو جامعه بین المللی آموزش هنر The International Society of Education through Art
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
استاد مشاور انجمن علمی علوم تربیتی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
1390/09/01
1391/09/01
2
دبیر کمیته فرهنگی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
1396/03/24
1397/03/24
3
مشاور فرهنگی دانشکده روانشناسی
مشاور فرهنگی دانشکده
1396/07/15
1403/02/01
4
مشاور و دبیر فرهنگی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
1401/08/10
1403/08/10
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
برنامه درسی پیش از دبستان و دبستان
2
برنامه درسی دوره اول و دوم متوسطه
3
آموزش دوران کودکی
4
آموزش هنر و برنامه درسی
5
فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
6
رویکردهای تلفیقی برنامه درسی
7
روش های پژوهش کیفی
8
ارزشیابی آموزشی
9
برنامه درسی محیط کار و صنعت
طرحهای تحقیقاتی
#
عناوین طرحهاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان و تعیین رابطه آن با وضعیت تحصیلی؛ مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه خوارزمی
مرجان کیان
دانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی
تکمیل شده
1393
2
شناسایی قابلیت های آموزشی تلفن همراه با تأکید بر برنامه درسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
مرجان کیان
دانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی
تکمیل شده
1396
3
صلاحیت های مربیان آموزشی؛ تسهیل گران تحول در آموزش پیش دبستانی
مرجان کیان
دانشگاه خوارزمی
شهر تهران
تکمیل شده
1398
4
بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان و تعیین رابط? آن با وضعیت تحصیلی؛ مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه خوارزمی(پردیس کرج)
مرجان کیان
تکمیل شده
1391
5
A Study of Leisure Time among University Students and Its Relation with Academic Status; a Case of Kharazmi University
Kian Marjan
تکمیل شده
2012
6
Identify Mobile Learning Capabilities with an Emphasis on Curriculum for Graduate Students
Kian Marjan
تکمیل شده
2016
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
بررسی وضعیت اجرای برنامه درسی هنر دوره ابتدایی در استان آذر بایجان غربی و ارائه راهکارهای مناسب برای آن ( سال تحصیلی 91-90 )
محمود وقری
2
بررسی رابطه برنامه ی درسی پنهان با انگیزه تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی در سال 91-90 ( حصارک )
موسی اداک
3
تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس مولفه جنسیت ( با تاکید بر نقش زن )
رحیمه مهبودی
4
تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم اجتماعی دوره های ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه از منظر توجه به تنوع فرهنگی
بایرام اصلانی قراداغلو
5
واکاوی پدیده ی انتقال یادگیری در اموزش های ضمن خدمت ( مطالعه مودی اداره کل آموزش وپرورش تهران )
سیدمحمدتقی سجادی
6
شناسایی مدل های تدریس اثر بخش و پیشنهاد یک مدل مناسب برای تدریس اثر بخش و تعیین اعتبار سازه ای آن
عبدالحمید زربخش
7
شناسایی عوامل موثر بر تدریس موفق معلمان نمونه در درس ریاضی پایه ششم ابتدایی شهرستان مراغه
مجتبی چاه ستاره
8
شناسایی نقش برنامه درسی پایه ششم بر ترغیب دانش آموزان به مطالعه در مدارس ابتدایی کرج( سال تحصیلی 93-92 )
اسماعیل کرمشاهی امجزی
9
واکاوی ابعاد برنامه درسی مغفول مطالعات اجتماعی دوره متوسطه
معصومه بهرامی پور
10
شناسایی پیامدها و مهارت های تجربه شده برنامه درسی هنر دوره ابتدایی
فرشته فرهادزاده
11
اعتبار یابی و هنجاریابی ابزار اندازه گیری و شناسایی مهارت های اجتماعی کودکان 4 تا 5 ساله شهر ایوان
صدیقه یاسمی
12
ساخت و اعتبار یابی ابزار ارزشیابی برای بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی بر اساس اسناد معتبر ملی و بین المللی در حوزه تربیت معلم
پروین روشن قیاس چرمهینی
13
تبیین تجربه های زیسته معلمان از اجرای برنامه درسی کار و فناوری در دوره اول متوسطه
معصومه شاهواری
14
واکاوی نگرش معلمان نسبت به تغییر برنامه درسی جدید خوانداری و نوشتاری پایه چهارم ابتدایی
رقیه محمدی
15
واکاوی ادارک هنری کودکان ازفعالیت های آموزشی وپرورشی پیش دبستانی
مریم رحیمی
16
طراحی راهنمایی برنامه درسی مبتنی بر سرگرمی دردوره تحصیلی ابتدایی
ایلار میزانی
17
طراحی الگوی برنامه درسی هنر بر رویکرد چند فرهنگی در دوره اول متوسطه
امنه صدر
18
طراحی و اعتباربخشی چارچوب برنامه درسی علوم تجربی مبتنی بر پرورش خلاقیت در دوره اول ابتدایی
آناهیتا فرجی
19
تدوین الگوی برنامه ی تربیتی مدارس متوسطه با تاکید بر سیره و روش تربیتی رضوی و ارائه ی پیوست نگار فرهنگی مبتنی بر آن
حبیب اله تقی پور سهل ابادی
20
اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه ششم
نرگس متین فر
21
پیش بینی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان براساس نگرش نسبت به مدرسه و جو مدرسه در مدارس متوسطه دولتی و غیردولتی
زینب ادیب نسب
22
مطالعه تطبیقی فرهنگ کار و تلاش در کتابهای درسی دوره دوم متوسطه
مژگان السادات منیری
23
چالش های بکارگیری روش های آموزش هنر در دوره دوم ابتدایی: مطالعه تجربه زیسته معلمان
مریم آزادی
24
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه و کاربست آن در دوره ابتدایی
هادی درزی رامندی
25
کاوش و ارائه الگوی بومی درس پژوهی برای دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در دوره ابتدایی (مطالعه درسی ) به (( کاوش و ارائه بومی درس پژوهی در دوره ابتدایی))
ام البنین احمدی حاجی
26
تدوین چارچوب یادگیری محیط کار مبتنی بر یک پژوهش نظریه مبنایی
فرهاد فتحی
27
تاثیر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد یکپارچگی حسی برمهارت خواندن و خودکارآمدی دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری هیجانی
رقیه حسن پور
28
بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه فرهنگی-اجتماعی در مسئولیت پذیری اجتماعی و سلامت اجتماعی داشجویان دانشگاه خوارزمی
فاطمه یزدانی باغملکی
29
بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با خلاقیت و رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
هنگامه احسانگر
30
طراحی و اعتبار بخشی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی
31
طراحی برنامه درسی هنرهای بومی در دوره ابتدایی مورد مطالعه منطقه سیستان
مریم کیخا
32
طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی ، یک مطالعه ترکیبی دردوره دوم ابتدایی
خدیجه جمشیدی مقدم
33
ترسیم نقشه برنامه درسی روئیدنی دردوره پیش از دبستان و کاربست ان در کودکستان
نرگس جدا
34
آسیب شناسی برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول متوسطه به منظور ارائه الگو با رویکرد فرهنگی وتربیتی
پروین ذوالقدری
35
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی آموزش هنرهای تجسمی در دوره ابتدایی
ایمان جواهری پور
36
ساخت هنر و زیبا شناسی در اوان کودکی طراحی و تدوین برنامه درسی
فاطمه زهرا رضایی
37
تلفیق فناوری واقعیت افزوده در برنامه درسی علوم تجربی یک مطالعه ترکیبی در پایه چهارم ابتدایی
ژابیز گلزار مقدم
38
تبیین رویکرد تدریس مجازی مبتنی بر هیجانات معلمان و برنامه درسی پنهان دوره ابتدائی در دوران کووید 19
زهرا پرماه
39
آسیب شناسی برنامههای درسی آموزش مجازی دانشگاه خوارزمی
زهرا اسدی کرم
40
تلفیق فناوری واقعیت افزوده در برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی یک پژوهش ترکیبی
ژابیز گلزار مقدم
41
سنجش تکوینی در کلاسهای درس فیزیک: چالشها، نقاط ضعف و قوت و طراحی الگوی جامع و اثربخش در برنامهی درسی دورهی متوسطه
مینا سلیمیان ریزی
42
ارزشیابی نظام آموزش الکترونیکی دانشگاه خوارزمی: یک پژوهش ترکیبی مبتنی بر مدل مفهومی HELAM
نیوشا باقری
43
تاثیر روش تدریس قصه گویی بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
نفیسه علی محمدی
44
شناسایی و تبیین شایستگی های حرفه ای مشاور برنامه درسی در نظام آموزش عمومی
سروه امینی
45
اثربخشی برنامه درسی تربیت جنسی بر سلامت روان و رشد خود مراقبتی دانش اموزان دوره اول متوسطه
شهرزاد قره باغی
46
درک معلمان و دانش آموزان نسبت به اثرات فضای آموزشی و فیزیکی مدرسه ابتدایی؛ مطالعهای پدیدارنگارانه
اعظم نوروزی کواکی
47
ساحت هنر و زیباییشناسی در اوان کودکی: طراحی و تدوین برنامه درسی
فاطمه زهرا رضایی
48
پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی بر اساس سواد الکترونیکی والدین و جو مدرسه ای .
مریم خانجانی
49
واکاوی تجارب و تفاسیر دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی درباره نقش برنامه درسی پنهان در جهت دهی مهارت های اجتماعی آنان
آرزو رشیدی
50
پیش بینی تاب آوری، شیفتگی و درگیری تحصیلی دانشجویان براساس برنامه درسی فوق برنامه
سعیده صالحی
51
تاثیر روش تدریس قصه گویی بر پیشرفت تحصیلی درس فارسی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی
سپیده باقرپور
52
بررسی رابطه بین سبک رهبری معلمان، سبک یادگیری دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی
مریم عبداللهی
53
طراحی الگوی سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای معلمان دوره ی متوسطه
ژیلا سرمستی
داوری در کنفرانسها
#
عناوین کنفرانسها
تاریخ همکارى و توضیحات
1
چهارمین همایش تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان
1397
2
پانزدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- زنجان
1396
3
سیزدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- دانشگاه تربیت مدرس
1394
4
دوازدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- دانشگاه بیرجند
1393
داوری مقالات در مجلات علمی
#
عناوین مجلات
تاریخ همکارى و توضیحات
1
مطالعات برنامه درسی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
1389 تاکنون
2
نوآوری های آموزشی (وزارت آموزش و پرورش)
1390 تاکنون
3
تعلیم و تربیت (وزارت آموزش و پرورش)
1390 تاکنون
4
پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشگاه شاهد)
1390 تاکنون
5
نظریه و عمل در برنامه درسی (دانشگاه خوارزمی)
1391 تاکنون
6
تحقیقات فرهنگی (پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی)
1392 تاکنون
7
تدریس پژوهی (دانشگاه کردستان)
1393 تاکنون
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
آسیب شناسی برنامه های مراکز ژیش دبستانی ( دولتی ) استان کهگیلویه و بویر احمد در سال تحصیلی 93-92
عنایت کریم زاده
2
ارزیابی برنامه درسی رشته آموزش وپرورش پیش دبستان و دبستان دوره کارشناسی در دانشگاه های تهران
رسول صادق
3
بررسی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده ، اجرا شده وکسب شده درس دین و زندگی پایه سوم متوسطه مطالعه موردی
مریم خسروی
4
ساخت اعتبار یابی ابزار سنجش کیفیت تدریس ویادگیری درعلوم رفتاری براساس رویکردهای کلاسیک اندازه گیری و نظریه سوال و پاسخ
احمد رضائی
5
برنامه درسی پنهان ناشی از هوشمند سازی مدارس دوره دوم متوسطه
حامد نعمتی
6
بررسی رابطه میان برنامه های آموزشی اعتقادی - مذهبی و نگرش مذهبی کودکان پیش دبستانی ( 5- 6 ) سال
مریم کی خواهی
7
بررسی میزان کار آمدی مواد و وسایل آموزشی بر مهارت های سواد اطلاعاتی و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان مدارس هوشمند کرج از نظر معلمان و مدیران
فاطمه صمدی
8
تاثیر روش آموزش معکوس بر یادگیری درس کار و فناوری
سمیه مبصرملکی
9
مطالعه تطبیقی برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی در کشورهای ایران و فنلاند
فاطمه خمیس آبادی
10
تاثیر الگوی آموزشی 4 مولفه ای و اصول 14گانه طراحی آموزشی چند رسانه ای ون مرینبویر در محیط چند رسانه ای بر یادگیری درس علوم
مریم درویشی کوشالی
11
تحلیل برنامه درسی کار و فناوری دوره اول متوسطه بر اساس مهارت های کسب وکار سازمان جهانی کار
پریسا ابراهیمی
12
بررسی تنوع فرهنگی درکلاس درس و تدریس حساس به آن مطالعه مردم نگارانه کلاس درس
طیبه صابری ایوری
13
طراحی و تدوین برنامه درسی مبتنی بر رویکرد پایدیا در دوره ابتدایی
سامیه شهمیر
14
تحلیل محتوای کتب درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه از منظر توجه به مولفه های آموزش چند فرهنگی
منا کریمی
15
بررسی عوامل بازدارنده مشارکت تحصیلی و اجتماعی دختران روستایی
پروین نجفی
16
بررسی جایگاه و نقش تربیت جنسی در دوره ابتدایی و ارائه چارچوبی برای آموزش
سمانه قدیریان پور
17
" واکاوی درک متخصصان برنامه درسی ازمؤلفه های نوفهم گرایی و امکان سنجی آن ها در نظام برنامه درسی ایران
سلام یعقوبی
18
شناسایی برنامه درسی مغفول تربیت بدنی دوره دوم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته معلمان و دانش آموزان
محدثه چهارراهی
19
مطالعه تطبیقی الگوهای جهانی آموزش پیش از دبستان بهمنظور طراحی و اعتباربخشی الگوی بومی برنامه درسی
پروین صولتی اصل
20
تحلیل دیدگاه های ذینفعان راجع به میزان اثربخشی آموزش مفهوم ارزشی کار در دوره دوم متوسطه
ناصر باقری کمال
21
کندوکاو چیستی و چگونگی آموزش مجازی در دوره ابتدایی: مطالعه موردی استهبان
فاطمه ضیائی آزاد
22
شبکه آموزشی شاد در دوره دوم ابتدایی، چالش ها و فرصت ها
هانیه ویسی
23
شناسایی عوامل موثر در بهبود یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی:پزوهش پدیدارنگاری
خدیجه فریدنی
24
شناسایی عوامل موثر در بهبود یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی،پژوهش؛ پدیدارنگاری
خدیجه فریدنی
25
تحلیل تطبیقی اهداف ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای با انتظارات و عملکرد ذینفعان دوره دوم متوسطه
ناصر باقری کمال
26
بازنمایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی نسبت به ارزشیابی فعالیت های هنری دانش آموزان
محدثه صفرزاده چماچائی
27
تحلیل محتوای کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه بر اساس مولفههای هوش هیجانی بار – اُن
فاطمه شاهرودی
28
شناسایی روش ها و فعالیت های ایجاد شادی و نشاط در مدارس متوسطه دوم شهر تهران
مرضیه اباذری
29
واکاوی و تبیین گونه شناسی قدرت در کلاس درس از منظر برنامه درسی پنهان
نرگس نجفلی
30
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی پرورش مهارت های تفکر در دوره ابتدایی
محمد فیض اللهی
سایر فعالیت ها
#
1
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1392
ایران
کرج
2
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1391
ایران
کرج
3
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1390
ایران
کرج
4
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1393
ایران
کرج
5
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1394
ایران
کرج
6
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1395
ایران
تهران
7
ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی(گرنت) داخلی یا بین المللی
اعتبار پژوهشی سال 1396
ایران
تهران
دروس ترم جاری
877 - سمینار در برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
626 - سمینار در ارزیابی کیفیت محیط های یادگیری غنی شده به وسیله فناوری - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
858 - سمینار در مسائل برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
858 - سمینار در مسائل برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
سمینار در برنامه درسی
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:877گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:10:00زمان پایان کلاس:12:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 213
2
سمینار در ارزیابی کیفیت محیط های یادگیری غنی شده به وسیله فناوری
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:626گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:سایت شماره 1
3
سمینار در مسائل برنامه درسی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:858گروه درس:01تعداد دانشجو:11تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 118
4
سمینار در مسائل برنامه درسی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:12کد درس:858گروه درس:01تعداد دانشجو:11تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 118
کتابهای منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
1
T - T
T
T
T
2
تلفیق هنر در برنامه درسی دوره ابتدایی - Arts Integration in Elementary Curriculum
مرجان کیان, حسن شرفی
جهاد دانشگاهی خوارزمی واحد استان البرز
1399
3
اندیشیدن و آموختن از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات
روپرت وگریف ـ لین دیوز--- مترجم: دکتر مرجان کیان
جهاد دانشگاهی خوارزمی
1396
4
برنامه درسی و آموزش هنر در آموزش و پرورش
دکتر محمود مهرمحمدی--- دکتر مرجان کیان
سمت
1393
5
ویژگی ها و مهارت های مربی پیش دبستانی
دکتر مرجان کیان--- لیلی انگجی
مدرسه
1392
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
Preschool Educational Approaches: A Comparative Study
Parvin Solati Asl, Ali Hosseinikhah, Kian Marjan
Iranian Journal of Comparative Education
2022
2
A Comparative Study of Art Curriculum in Early Childhood Education of Australia, Canada, Finland, New Zealand and Iran
Fatemehzahra Rezaee, Ali Hosseinikhah, Kian Marjan, Afsaneh Kamran
Iranian Journal of Comparative Education
2022
3
A Comparative Study of Primary School Visual Arts Curriculum in Australia, Canada, Iran and Ireland
Iman Javaheri pour, , Kian Marjan, Mohsen Hassanpour
Iranian Journal of Comparative Education
2021
4
The Effect of Hidden Curriculum on Creativity and Social Skills: The Perspective of Elementary Schools
Kian Marjan, Hengameh Ehsangar, Balal Izanloo
social behavior research and health
2020
5
Social Skills in Elementary Students The Role of Attitude to School and School Environment
Kian Marjan, Zainab Adibnasab, Balal Izanloo
International Journal of School Health
2020
6
A Comparative Study of ICT Programs in Basic Education in Australia, Finland and Iran
Kian Marjan
Iranian Journal of Comparative Education
2019
7
طراحی الگوی جامع و اثربخش سنجش تکوینی برای فیزیک دورهی متوسطه
مینا سلیمیان ریزی, مسعود گرامی پور, علی حسینی خواه, مرجان کیان
رهبری آموزشی کاربردی
1403
8
واکاوی ادراک و تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی نسبت به خلاقیت
صدیقه یاسمی, مرجان کیان
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
1402
9
شناسایی بسترها، موانع و راهبردهای سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفهای معلمان
ژیلا سرمستی, مرجان کیان, یوسف مهدوی نسب, مجید علی عسگری
جامعه شناسی آموزش و پرورش
1402
10
تجارب زیسته اساتید دانشگاه پیام نور از چالش های ارزشیابی آنلاین در دوران همه گیری کرونا
پروین ذوالقدری, مرجان کیان
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1402
11
ارائه الگوی تربیت هنری دوره اول متوسطه نظام آموزشی
اردشیر کاظمی, مرجان کیان, عباسعلی قیومی, محسن عامری شهرابی
رهبری و مدیریت آموزشی
1401
12
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه
آمنه صدر, مرجان کیان, علیرضا صادقی, عفت عباسی
مطالعات برنامه درسی
1401
13
تاملی بر ویژگی های برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی, علی حسینی خواه, مرجان کیان
پژوهش در آموزش ابتدایی
1401
14
طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی در دوره ابتدایی
خدیجه جمشیدی مقدم, مرجان کیان, مسعود گرامی پور, احسان خاندوزی
رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
1401
15
اثربخشی شیوه های تدریس قصه گویی و نمایش خلاق مشارکتی بر یادگیری مفاهیم میراث ناملموس موزه توسط دانش آموزان دبستانی
اعظم صفی پور, رضا افهمی, مرجان کیان
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل
1401
16
شناسایی مهارتهای تجربه شده و نقش دانش آموزان در برنامه درسی هنر پایه ششم ابتدایی از دیدگاه معلمان و دانش آموزان
مرجان کیان
پژوهش های برنامه ریزی آموزشی و درسی
1401
17
آموزش مبتنی بر سرگرمی در برنامه درسی دوره ابتدایی: چیستی و چگونگی
ایلار میزانی, علی حسینی خواه, مرجان کیان, روح الله خدابنده لو
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1400
18
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول متوسطه با رویکرد فرهنگی _ تربیتی
پروین ذوالقدری, مرجان کیان, مجید علی عسگری, علیرضا الهی
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1400
19
تدوین ساختار فعالیتهای فوق برنامه مدارس با توجه به سیره امام رضا علیه السلام
حبیب اله تقی پور سهل ابادی, عفت عباسی, مرجان کیان, محمدعلی رضایی کرمانی نسب پور
فرهنگ رضوی
1400
20
شناسایی ساختار و مختصات برنامه درسی هنرهای بومی دوره دوم ابتدایی منطقه سیستان
مریم کیخا, مرجان کیان, عفت عباسی, مجید علی عسگری
علوم روانشناختی
1400
21
تبیین و اولویت سنجی عناصر برنامه درسی علوم تجربی مبتنی بر پرورش خلاقیت در دوره ابتدایی
آناهیتا فرجی, مرجان کیان, عفت عباسی, افضل السادات حسینی دهشیری
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
1400
22
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش
ژابیز گلزار مقدم, مرجان کیان, مسعود گرامی پور, یوسف مهدوی نسب
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1400
23
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان
نرگس جدا, مرجان کیان, علی حسینی خواه, مهدی سبحانی نژاد
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1400
24
بکارگیری روش قصه گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه
اعظم صفی پور, رضا افهمی, مرجان کیان
پژوهش در آموزش تاریخ
1400
25
آسیب شناسی برنامه ها و فعالیت های آموزشی تربیتی - مراکز پیش از دبستان: یک پژوهش ترکیبی
عنایت کریم زاده, عفت عباسی, مرجان کیان
فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
1399
26
اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی
نرگس متین فر, مرجان کیان
پژوهش های برنامه درسی
1399
27
طراحی چارچوب برنامه درسی علوم تجربی مبتنی بر پرورش خلاقیت در دوره اول ابتدایی
آناهیتا فرجی, مرجان کیان, عفت عباسی, افضل السادات حسینی دهشیری
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
1399
28
تدوین چارچوب یادگیری محیط کار اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورز ی مبتنی بر یک پژوهش داده بنیاد
فرهاد فتحی, مرجان کیان, مجید علی عسگری
آموزش و توسعه منابع انسانی
1399
29
طراحی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی و اعتباربخشی آن از دیدگاه متخصصان
صدیقه یاسمی, علی حسینی خواه, مرجان کیان, مسعود گرامی پور, افضل السادات حسینی
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
1399
30
شناسایی موانع درس پژوهی در دوره ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی
ام البنین احمدی حاجی, مرجان کیان, مجید علی عسگری, سهیلا هاشمی, رضا ساکی
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1399
31
سنجش کیفیت زندگی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در مدرسه
مرجان کیان, صدیقه یاسمی
دو فصلنامه علمی تخصصی پژوهش در آموزش ابتدایی
1399
32
مدرسه خلاق؛ چیستی و چگونگی در دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی, علی حسینی خواه, مرجان کیان, مسعود گرامی پور, افضل السادات حسینی
نوآوری های آموزشی
1399
33
واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مولفه های پاردایم برنامه درسی نوفهمی
سلام یعقوبی, علی حسینی خواه, مصطفی قادری, مرجان کیان
پژوهش در برنامه ریزی درسی
1399
34
تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج دلالتهای آن در برنامه درسی
نرگس جدا, مرجان کیان, علی حسینی خواه, مهدی سبحانی نژاد
پژوهش های آموزش و یادگیری
1399
35
شناسایی مولفه های موثر بر تربیت هنری دانش آموزان دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ایران
اردشیر کاظمی, مرجان کیان, عباسعلی قیومی, محسن عامری شهرابی
جامعه شناسی سیاسی ایران
1399
36
طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیتهای فوقبرنامه در دوره ابتدایی بر اساس الگوی کلاین
هادی درزی رامندی, مرجان کیان, عفت عباسی, غلامرضا حسین نژاد
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1398
37
طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
نگار الهامیان, غلامرضا حاجی حسین نژاد, نعمت الله موسی پور, مرجان کیان
پژوهش در نظام های آموزشی
1398
38
آسیب شناسی اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول متوسطه بر اساس الگو اکر
پروین ذوالقدری, مرجان کیان, مجید علی عسگری, علیرضا الهی
پژوهش در ورزش تربیتی
1398
39
کاربست پایدیا در برنامه های درسی، سنتز پژوهی مطالعات انجام شده
سامیه شهمیر, علی حسینی خواه, جمال سلیمی, مرجان کیان
رهبری و مدیریت آموزشی
1398
40
ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی ابزار خودارزیابی صلاحیت های حرفه ای معلمان
پروین روشن قیاس چرمهینی, مرجان کیان, مسعود گرامی پور
پژوهش در تربیت معلم
1397
41
شناسایی قابلیت ها و کارکردهای آموزشی و عمومی تلفن همراه ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
مرجان کیان
مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
1397
42
تأثیر روش آموزش معکوس بر یادگیری درس کار و فناوری
سمیه مبصرملکی, مرجان کیان
تدریس پژوهی
1397
43
آموزش هنر در مدرسه با تأکید بر برنامه هیچ کودکی عقب نماند
مرجان کیان
دانشنامه ایرانی برنامه ریزی درسی
1397
44
واکاوی نگرش معلمان نسبت به تغییر برنامه درسی جدید خوانداری و نوشتاری پایه چهارم ابتدایی
رقیه محمدی, مرجان کیان, مجید علی عسگری
پژوهش های کیفی در برنامه درسی
1396
45
واکاوی نقش برنامه درسی پایه ششم ابتدایی
مرجان کیان, یزدان منصوریان, اسماعیل کرمشاهی امجزی
پژوهش های تربیتی
1396
46
واکاوی ابعاد برنامه درسی مغفول مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه
معصومه بهرامی پور, مرجان کیان, زهرا نیک نام
تعلیم و تربیت
1396
47
کار و فناوری، تجربه زیسته معلمان
مرجان کیان
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1395
48
رابطه کیفیت برنامه درسی معارف دینی و نگرش مذهبی کودکان
مسعود گرامی پور, مرجان کیان, مریم کی خواهی
علوم انسانی اسلامی
1395
49
تاثیر آموزش مبتنی بر هوش جنبشی
مرجان کیان, غلامرضا حاجی حسین نژاد, سیده صدیقه پوریحیی کلوری
علوم تربیتی و روان شناسی
1394
50
ارزیابی و مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی 4 تا 5 ساله شهرستان ایوان غرب
صدیقه یاسمی, مرجان کیان, مسعود گرامی پور
فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
1394
51
تاثیر آموزش بر هوش جنبشی- حرکتی گاردنر بر یادگیری درس علوم دانش آموزان پسر پایه اول ابتدایی
مرجان کیان, غلامرضا حاجی حسین نژاد, سیه صدیقه پور یحیی
علوم تربیتی
1394
52
معرفی انجمن مطالعات برنامه درسی استرالیا
مرجان کیان
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1394
53
نهضت پیشرفت گرایی در تعلیم و تربیت
مرجان کیان
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1394
54
واکاوی مفهوم تبعیض نژادی و راهبردهای مقابله با آن بر مبنای فرمایشات حضرت علی (ع)
مرجان کیان, فهیمه نظام الاسلامی, سحر موسی وند
اخلاق
1394
55
واکاوی نقش و کاربرد شبکه های اجتماعی مجازی برای دانشجویان
مرجان کیان, نیما یعقوبی ملال, نصرت ریاحی نیا
فناوری آموزش و یادگیری
1394
56
نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان و رابطه آن با متغیر جنسیت (مطالعه مورد پردیس دانشگاه خوارزمی)
مرجان کیان
پژوهش های آموزش و یادگیری
1394
57
معرفی نوآوری های آموزشی
مرجان کیان
دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1393
58
تدوین ابزاری جهت سنجش مولفه های کیفیت محیط تدریس و یادگیری در علوم رفتاری از نظر صاحبنظران و دانشجویان با رویکرد کیفی
احمد رضایی, مسعود گرامی پور, مرجان کیان
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت
1393
59
واکاوی سبک زندگی متعلم در تمدن نوین اسلامی و مقایسه آن با آرا اندیشمندان غربی
مرجان کیان, محمدمهدی سحری
اسلام و پژوهشهای تربیتی
1393
60
تبیین و تحلیلی بر مفاهیم تربیتی- اخلاقی از نظر فارابی، کومنیوس، روسو
مرجان کیان, فهیمه نظام الاسلامی
اخلاق
1393
61
واکاوی تجارب معلمان زن در تدریس هنر دوره ابتدایی یک پژوهش کیفی
مرجان کیان, ملیحه ذوالفقاریان
برنامه ریزی درسی نظریه و عمل (نظریه و عمل در برنامه درسی )
1393
62
آسیب شناسی پدیده انتقال آموزش در آموزش های ضمن خدمت سازمان آموزش و پرورش (مطالعه موردی استان خراسان رضوی)
مرجان کیان, سید محمد تقی سجادی, سعید صفایی موحد
آموزش و توسعه منابع انسانی
1393
63
اینترنت در فعالیت یاددهی- یادگیری
مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
رسانه
1392
64
دیدگاه دبیران و مدیران دبیرستان های دخترانه دولتی منطقه پنج تهران درباره کتابخانه های
نصرت ریاحی نیا, مرجان کیان, مجید علی عسگری
پژوهش های آموزش و یادگیری
1392
65
شناسایی عوامل موثر بر رضایتمندی کاربران از بخش خدمات اطلاع رسانی کتابخانه مرکزی مازندران
مرجان کیان, حسین نریمان, نصرت ریاحی نیا
فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
1392
66
کاربست رویکرد نوین تربیت هنری دیسیپلین محور در آموزش هنر به دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی
مرجان کیان
تدریس پژوهی
1392
67
نقد و ارزیابی برنامه تربیت معلم دوره ابتدایی در سایه شایستگی های مورد تقاضای برنامه درسی هنر جدید
مرجان کیان, محمود مهرمحمدی
مطالعات برنامه درسی
1392
68
شناسایی وجوه و ابعاد مغفول برنامه درسی هنر دوره ابتدایی
مرجان کیان, محمود مهرمحمدی
پژوهش های آموزش و یادگیری
1392
69
وضعیت واحد درسی مواد سمعی-بصری در رشته کتابداری و اطلاع رسانی
مرجان کیان, مهدیه چیت ساز, نصرت ریاحی نیا
فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
1390
70
طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی هنر دوره ابتدایی ایران
مرجان کیان, محمود مهرمحمدی, حسن ملکی, فرحنده مفیدی
مطالعات برنامه درسی
1390
71
ارزیابی طرح توسعه توانمندی معلمان در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دبیران دوره متوسطه شهر تهران
مرجان کیان, محمد عطاران
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت
1387
72
تاثیر آموزش مبتنی بر هوش جنبشی- حرکتی گاردنر بر یادگیری درس علوم دانش آموزان پسر پایه اول ابتدایی
مرجان کیان, غلامرضا حاجی حسین نژاد, صدیقه پور یحیی
علوم تربیتی
1300
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی چالش ها و فرصت ها
مهدی علیاری اوغول بیک, مرجان کیان
هفدهمین همایش برنامه درسی ابتدایی، چالش ها و چشم اندازهای ایرانی، جهانی - ایران
1399/08/27
شفاهى
2
هویت زیبایی شناختی برنامه درسی، مقایسه دیدگاه های الیوت آیزنر و هری برودی
فرهاد فتحی, مرجان کیان
کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی - ایران
1398/08/30
شفاهى
3
واکاوی تجارب و ادراکات دانشجویان از آسیب های پنهان زندگی دانشجویی
فرهاد فتحی, مرجان کیان
زندگی دانشجویی، فرصت ها و آسیب ها با تاکید بر دانشجویان ساکن سراهای دانشجویی - ایران
1398/04/26
شفاهى
4
مروری بر روشهای تدریس دوره ابتدایی مبتنی بر برنامه های درسی تلفیقی هنر
نرگس متین فر, مرجان کیان
کنفرانس ملی یافته های نوین حوزه یاددهی و یادگیری - ایران
1397/12/08
شفاهى
5
تاثیر اسباب بازی در پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی
مژگان السادات منیری, مرجان کیان
شانزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- برنامه درسی آموزش پیش از دبستان - ایران
1397/08/23
شفاهى
6
شناسایی رویکردهای آموزشی مرتبط با مهارت اجتماعی در مهدهای کودک شهری و روستایی
صدیقه یاسمی, مرجان کیان
اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش دبستان - ایران
1397/03/29
شفاهى
7
مطالعه تطبیقی برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی ایران با کشورهای آلمان و ژاپن
پروین ذوالقدری, مرجان کیان
دومین همایش ملی ورزش در کودکی - ایران
1396/09/02
شفاهى
8
مطالعه تطبیقی ویژگیهای حرفه ای مربیان پیش دبستان ایران و ژاپن
مژگان السادات منیری, مرجان کیان
اولین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی - ایران
1396/09/02
شفاهى
9
دانش آموزان و شبکه های اجتماعی نقش والدین در چگونگی شکل گیری هویت مجازی دانش آموزان ششم ابتدایی
مینا توکلی خصال, مرجان کیان, محمد معصومی همایون
چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روانشناسی - ایران
1396/04/22
شفاهى
10
ادراکات و تجارب زیسته دانش آموزان دوره ابتدایی در زمینه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و فرهنگ استفاده از آن
مریم کیخا, جمال مرتضوی, مرجان کیان
اولین کنفرانس بین المللی فرهنگ، آسیب شناسی روانی و تربیت - ایران
1396/02/13
شفاهى
11
بررسی نقش برنامه درسی پنهان در بهبود کیفیت آموزش در آموزش عالی
بهرام عباسپور, مرجان کیان
یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی - ایران
1396/02/06
شفاهى
12
واکنش معلمان با تغییر برنامه درسی خوانداری و نوشتاری پایه چهارم ابتدایی
رقیه محمدی, مرجان کیان, مجید علی عسگری
سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی - ایران
1395/11/14
شفاهى
13
واکاوی نقش خانواده نسبت به کاربری کودکان از شبکه های اجتماعی موبایل بنیان
مینا توکلی خصال, مرجان کیان
سومین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری - ایران
1395/09/19
شفاهى
14
ساخت ابزار ارزیابی صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ی ابتدایی براساس اسناد معتبر ملی و بین المللی در حوزه ی تربیت معلم
پروین روشن قیاس چرمهینی, مرجان کیان, مسعود گرامی پور
همایش ملی تربیت معلم - ایران
1395/02/11
شفاهى
15
بررسی ویژگیهای روانسنجی ابزار کیفیت تدریس در علوم رفتاری بر اساس رویکردهای جدید اندازه گیری (IRT)
احمد رضایی, مسعود گرامی پور, مرجان کیان
اولین همایش ملی روانشناسی مدرسه - ایران
1394/08/09
شفاهى
16
کاربرد و اثر روش آموزش معکوس بر یادگیری فعالیت های عملی درس کاروفناوری
سمیه مبصرملکی, حسن رستگارپور, مرجان کیان
کنگره ملی توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی و جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران - ایران
1394/06/14
شفاهى
17
چگونگی تاثیر روش آموزش معکوس بر یادگیری درس کار و فناوری
سمیه مبصرملکی, حسن رستگارپور, مرجان کیان
کنفرانس ملی روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی - ایران
1394/06/02
شفاهى
18
ساخت و بررسی ابزار ارزیابی صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی شهر اصفهان
مرجان کیان, پروین روشن قیاس چرمهینی, مسعود گرامی پور
کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری - ایران
1394/05/22
شفاهى
19
ادراک و مواجهه معلمان نسبت به برنامه درسی کار و فناوری دوره اول متوسطه
معصومه شاهواری, مرجان کیان, زهرا نیکنام
کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری - ایران
1394/05/22
شفاهى
20
آموزش و سنجش مهارت های اجتماعی به کودکان پیش دبستانی
صدیقه یاسمی, مرجان کیان, مسعود گرامی پور
دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی - ایران
1394/03/15
شفاهى
21
چگونگی آموزش و سنجش مهارت های اجتماعی به کودکان پیش دبستانی
صدیقه یاسمی, مرجان کیان, مسعود گرامی پور
دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی - ایران
1394/03/15
شفاهى
22
طراحی الگوی برنامه درسی به مثابه فرهنگ سازوکاری جهت ارتباط نظریه و عمل تربیتی
منصوره ایران نژاد, اردوان مجیدی, مرجان کیان
سیزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - ایران
1394/02/31
شفاهى
23
فاصله نظر و عمل در اجرای برنامه درسی مغفول هنرستان های کاردانش عاملیت مدیران و معلمان
غلامرضا شاکری, مرجان کیان
سیزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - ایران
1394/02/31
شفاهى
24
تجارب زیسته دانش آموزان دوره ابتدایی در زمینه شبکه های اجتماعی موبایل بنیان
مینا توکلی, مرجان کیان
همایش ملی شبکه های اجتماعی مجازی بستری برای آموزش و یادگیری - ایران
1394/02/22
شفاهى
25
واکاوی و نقش و کاربرد شبکه های اجتماعی برای دانشجویان
مرجان کیان, نیما یعقوبی ملال, نصرت ریاحی نیا
شبکه های اجتماعی مجازی بستری برای آموزش و یادگیری - ایران
1394/02/15
شفاهى
26
بررسی و مقایسه مولفه های کیفیت یادگیری در رشته های علوم رفتاری دانشگاه های تهران بر اساس نظریه یادگیری شناختی تجدید نظر شده بلوم
احمد رضایی, مسعود گرامی پور, مرجان کیان
کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی - ایران
1393/12/18
شفاهى
27
واکاوی نقش معلم در تغییر برنامه درسی
مهدی علیاری اوغول بیک, مرجان کیان
همایش ملی نظام آموزشی در بستر تغییرات - ایران
1393/09/27
شفاهى
28
تبیین نقش برنامه درسی پنهان در گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی دانش آموزان
سیما سالاروندیان, نیوشا باقری, مرجان کیان
همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی - ایران
1393/09/23
شفاهى
29
واکاوی نقش تفکر انتقادی بر تعلیم و تربیت کودکان
عنایت کریم زاده, مرجان کیان
همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی - ایران
1393/09/23
شفاهى
30
تحلیلی بر جایگاه برنامه درسی هنر مبتنی بر سند برنامه درسی ملی آموزش و پرورش
صدیقه یاسمی, فاطمه خمیس آبادی, مرجان کیان
همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی - ایران
1393/09/23
شفاهى
31
تحلیلی بر ویژگی های تعلیم و تربیت بر اساس دیدگاه افلاطون و فارابی
مرجان کیان, لیلا فرج زاده
اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی - ایران
1393/08/24
شفاهى
32
واکاوی نقش معلمان در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر توسعه پایدار
مرجان کیان
اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی - ایران
1393/08/24
شفاهى
33
تبیین جایگاه برنامه درسی پنهان در کیفیت برنامه درسی آموزش عالی
مرجان کیان, موسی آداک
کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی - ایران
1393/07/30
شفاهى
34
تحلیلی بر کیفیت برنامه درسی آموزش ابتدایی تربیت معلم مبتنی بر سند برنامه درسی ملی
مرجان کیان
کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی - ایران
1393/07/30
شفاهى
35
تبیین ویژگی های هنر دینی در ایجاد خودباوری فرهنگی نوجوانان
مرجان کیان, محمدمهدی سحری
کنگره ملی تفکر و پژوهش دینی - ایران
1393/07/27
شفاهى
36
بررسی دیدگاه مکتب پراگماتیسم درباره برنامه درسی و کودک
عنایت کریم زاده, مرجان کیان
همایش بین المللی فلسفه تعلیم و تربیت در عمل - ایران
1393/07/16
شفاهى
37
واکاوی نقش و کاربرد شبکه های اجتماعی برای دانشجویان
نیما یعقوبی, مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
همایش ملی شبکه های اجتماعی مجازی - ایران
1393/07/15
شفاهى
38
نقش خانواده در تربیت اجتماعی- اخلاقی کودکان و ارائه راهکارهای نوین مربوط به آن
سیما سالاروندیان, نیوشا باقری, مرجان کیان
کنگرهملیعلومتربیتیوآسیبهایاجتماعی - ایران
1393/03/20
شفاهى
39
نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی کودکان
نادیا باقری, نیوشا باقری, مرجان کیان
کنگرهملیعلومتربیتیوآسیبهایاجتماعی - ایران
1393/03/20
شفاهى
40
چگونگی ایجاد بستر مناسب برای تربیت کارآفرینان شایسته آموزش عالی
مرجان کیان, موسی آداک
همایش ملی کارآفرینی و رقابت پذیری - ایران
1393/02/30
شفاهى
41
نگاهی بر رابطه تکنولوژی، فرهنگ و اخلاق
عنایت کریم زاده, مرجان کیان, رسول صادق, حامد نعمتی
همایش ملی فرهنگ و تکنولوژی - ایران
1393/02/21
شفاهى
42
شناسایی میزان کار آمدی فعالیت های تدریس موثر و ارزشیابی برنامه درسی ریاضی
اللهه پاشازاده, نیوشا باقری, مرجان کیان
همایش ملی جایگاه پژوهش تربیتی در نظام آموزشی ایران چالش ها و فرصت ها - ایران
1393/02/18
شفاهى
43
ضرورت تبدیل هر مدرسه به یک مرکز پژوهش تربیتی
موسی آداک, مرجان کیان
همایش ملی جایگاه پژوهش تربیتی در نظام آموزشی ایران چالش ها و فرصت ها - ایران
1393/02/18
شفاهى
44
تحلیل موانع و راهکارهای توسعه پژوهش میان رشته ای
عنایت کریم زاده, مرجان کیان
همایش ملی جایگاه پژوهش تربیتی در نظام آموزشی ایران چالش ها و فرصت ها - ایران
1393/02/18
شفاهى
45
نقش و جایگاه تربیت هنری در آموزش و پرورش
مرجان کیان, موسی آداک
همایش ملی آموزش و پرورش چند فرهنگی - ایران
1392/12/02
شفاهى
46
نقش برنامه درسی مدارس بر ترویج کتابخوانی از نظر دانش آموزان دوره متوسطه
مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
همایش ملی فرهنگ مطالعه در ایران - ایران
1392/09/28
شفاهى
47
تببین جایگاه هویت قومی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی و راهنمایی
بایرام اصلانی, مرجان کیان
همایش ملی قومیت و فرهنگ ایرانی-اسلامی - ایران
1392/07/22
شفاهى
48
شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان کتابخانه دانشگاه خوارزمی
مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
کتابخانه و مردم - ایران
1392/07/17
شفاهى
49
شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان کتابخانه مطالعه موردی دانشگاه خوارزمی
مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
همایش ملی کتابخانه و مردم - ایران
1392/07/17
شفاهى
50
تاثیر نمایش خلاق بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی
خیرقدم صبوری, مرجان کیان
ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان - ایران
1392/06/26
شفاهى
51
تاثیر نمایش خلاق بر کاهش رفتار پرخاشگری دانش آموزان
خیرقدم صبوری, مرجان کیان
ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان - ایران
1392/06/26
شفاهى
52
مقایسه و تحلیل برنامه درسی تربیت معلم آموزش ابتدایی در کشورهای ایران، امریکا، سوئد و ژاپن
مرجان کیان, فرخنده مفیدی
برنامه درسی تربیت معلم - ایران
1389/12/10
شفاهى
53
بررسی اصول و مبانی پژوهش در کتابداری و اطلاع رسانی از نظر اساتید دانشگاه های ایران
نصرت ریاحی نیا, مرجان کیان
روش های پژوهش در کتابداری و اطلاع رسانی، رویکردها، رویه ها و کاربردها - ایران
1388/12/12
شفاهى
54
معیارهای طراحی فضای داخلی کتابخانه ها و مقایسه آن با استانداردهای موجود
مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
همایش ملی معماری فضاهای کتابخانه ای - ایران
1388/09/04
شفاهى
55
معیارهای ارزیابی فضای داخلی و تاسیسات ساختمانی
نصرت ریاحی نیا, مرجان کیان
همایش ملی معماری فضاهای کتابخانه ای - ایران
1388/09/04
شفاهى
56
بررسی معیارهای طراحی داخلی فضای کتابخانه کاربرد آن در کتابخانه های ایران
مرجان کیان, نصرت ریاحی نیا
همایش ملی معماری فضاهای کتابخانه ای - ایران
1388/09/04
شفاهى
57
بررسی تطبیقی جایگاه مهارت های زندگی در برنامه درسی در نظام آموزش و پرورش کشورهای موفق
صغری ابراهیم قوام, مرجان کیان
برنامه درسی دوره راهنمایی و متوسطه چالش ها و چشم اندازها - ایران
1387/01/27
شفاهى
58
چگونگی آموزش و ارزیابی مهارت ها و رفتارهای اجتماعی کودکان
مرجان کیان
-
شفاهى
59
شناسایی راهکارهای متنوع مشارکت کودکان در فعالیت های تربیتی- اجتماعی
مرجان کیان, شیما مهنام
-
شفاهى