توصیف مختصر
دانشیار گروه مطالعات برنامه درسی 
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
کد ارکید پژوهشی  (ORCID):   0000-0002-3920-5447
کد سامانه همانندجو:    FOqfx
ایمیل:              marjankian37@gmail.com
                            kian@khu.ac.ir  
 
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغ‌التحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی
اصفهان
اصفهان
ایران
1380
2
کارشناسی ارشد
خوارزمی (تربیت معلم)
تهران
ایران
1383
3
دکتری
علامه طباطبایی
تهران
ایران
1390
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
برنامه درسی پیش از دبستان و دبستان
2
برنامه درسی دوره اول و دوم متوسطه
3
آموزش دوران کودکی
4
آموزش هنر و برنامه درسی
5
فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
6
رویکردهای تلفیقی برنامه درسی
7
روش های پژوهش کیفی
8
ارزشیابی آموزشی
9
برنامه درسی محیط کار و صنعت
طرح‌های تحقیقاتی
#
عناوین طرح‌هاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان و تعیین رابطه آن با وضعیت تحصیلی؛ مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه خوارزمی
مرجان کیان
دانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی
تکمیل شده
1393
2
شناسایی قابلیت های آموزشی تلفن همراه با تأکید بر برنامه درسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
مرجان کیان
دانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی
تکمیل شده
1396
3
صلاحیت های مربیان آموزشی؛ تسهیل گران تحول در آموزش پیش دبستانی
مرجان کیان
دانشگاه خوارزمی
شهر تهران
تکمیل شده
1398
4
بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان و تعیین رابط? آن با وضعیت تحصیلی؛ مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه خوارزمی(پردیس کرج)
مرجان کیان
تکمیل شده
1391
5
A Study of Leisure Time among University Students and Its Relation with Academic Status; a Case of Kharazmi University
Kian Marjan
تکمیل شده
2012
6
Identify Mobile Learning Capabilities with an Emphasis on Curriculum for Graduate Students
Kian Marjan
تکمیل شده
2016
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
بررسی وضعیت اجرای برنامه درسی هنر دوره ابتدایی در استان آذر بایجان غربی و ارائه راهکارهای مناسب برای آن ( سال تحصیلی 91-90 )
محمود وقری
2
بررسی رابطه برنامه ی درسی پنهان با انگیزه تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی در سال 91-90 ( حصارک )
موسی اداک
3
تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس مولفه جنسیت ( با تاکید بر نقش زن )
رحیمه مهبودی
4
تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم اجتماعی دوره های ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه از منظر توجه به تنوع فرهنگی
بایرام اصلانی قراداغلو
5
واکاوی پدیده ی انتقال یادگیری در اموزش های ضمن خدمت ( مطالعه مودی اداره کل آموزش وپرورش تهران )
سیدمحمدتقی سجادی
6
شناسایی مدل های تدریس اثر بخش و پیشنهاد یک مدل مناسب برای تدریس اثر بخش و تعیین اعتبار سازه ای آن
عبدالحمید زربخش
7
شناسایی عوامل موثر بر تدریس موفق معلمان نمونه در درس ریاضی پایه ششم ابتدایی شهرستان مراغه
مجتبی چاه ستاره
8
شناسایی نقش برنامه درسی پایه ششم بر ترغیب دانش آموزان به مطالعه در مدارس ابتدایی کرج( سال تحصیلی 93-92 )
اسماعیل کرمشاهی امجزی
9
واکاوی ابعاد برنامه درسی مغفول مطالعات اجتماعی دوره متوسطه
معصومه بهرامی پور
10
شناسایی پیامدها و مهارت های تجربه شده برنامه درسی هنر دوره ابتدایی
فرشته فرهادزاده
11
اعتبار یابی و هنجاریابی ابزار اندازه گیری و شناسایی مهارت های اجتماعی کودکان 4 تا 5 ساله شهر ایوان
صدیقه یاسمی
12
ساخت و اعتبار یابی ابزار ارزشیابی برای بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی بر اساس اسناد معتبر ملی و بین المللی در حوزه تربیت معلم
پروین روشن قیاس چرمهینی
13
تبیین تجربه های زیسته معلمان از اجرای برنامه درسی کار و فناوری در دوره اول متوسطه
معصومه شاهواری
14
واکاوی نگرش معلمان نسبت به تغییر برنامه درسی جدید خوانداری و نوشتاری پایه چهارم ابتدایی
رقیه محمدی
15
واکاوی ادارک هنری کودکان ازفعالیت های آموزشی وپرورشی پیش دبستانی
مریم رحیمی
16
طراحی راهنمایی برنامه درسی مبتنی بر سرگرمی دردوره تحصیلی ابتدایی
ایلار میزانی
17
طراحی الگوی برنامه درسی هنر بر رویکرد چند فرهنگی در دوره اول متوسطه
امنه صدر
18
طراحی و اعتباربخشی چارچوب برنامه درسی علوم تجربی مبتنی بر پرورش خلاقیت در دوره اول ابتدایی
آناهیتا فرجی
19
تدوین الگوی برنامه ی تربیتی مدارس متوسطه با تاکید بر سیره و روش تربیتی رضوی و ارائه ی پیوست نگار فرهنگی مبتنی بر آن
حبیب اله تقی پور سهل ابادی
20
اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه ششم
نرگس متین فر
21
پیش بینی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان براساس نگرش نسبت به مدرسه و جو مدرسه در مدارس متوسطه دولتی و غیردولتی
زینب ادیب نسب
22
مطالعه تطبیقی فرهنگ کار و تلاش در کتابهای درسی دوره دوم متوسطه
مژگان السادات منیری
23
چالش های بکارگیری روش های آموزش هنر در دوره دوم ابتدایی: مطالعه تجربه زیسته معلمان
مریم آزادی
24
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه و کاربست آن در دوره ابتدایی
هادی درزی رامندی
25
کاوش و ارائه الگوی بومی درس پژوهی برای دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در دوره ابتدایی (مطالعه درسی ) به (( کاوش و ارائه بومی درس پژوهی در دوره ابتدایی))
ام البنین احمدی حاجی
26
تدوین چارچوب یادگیری محیط کار مبتنی بر یک پژوهش نظریه مبنایی
فرهاد فتحی
27
تاثیر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد یکپارچگی حسی برمهارت خواندن و خودکارآمدی دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری هیجانی
رقیه حسن پور
28
بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه فرهنگی-اجتماعی در مسئولیت پذیری اجتماعی و سلامت اجتماعی داشجویان دانشگاه خوارزمی
فاطمه یزدانی باغملکی
29
بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با خلاقیت و رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
هنگامه احسانگر
30
طراحی و اعتبار بخشی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی
صدیقه یاسمی
31
طراحی برنامه درسی هنرهای بومی در دوره ابتدایی مورد مطالعه منطقه سیستان
مریم کیخا
32
طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی ، یک مطالعه ترکیبی دردوره دوم ابتدایی
خدیجه جمشیدی مقدم
33
ترسیم نقشه برنامه درسی روئیدنی دردوره پیش از دبستان و کاربست ان در کودکستان
نرگس جدا
34
آسیب شناسی برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول متوسطه به منظور ارائه الگو با رویکرد فرهنگی وتربیتی
پروین ذوالقدری
35
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی آموزش هنرهای تجسمی در دوره ابتدایی
ایمان جواهری پور
36
ساخت هنر و زیبا شناسی در اوان کودکی طراحی و تدوین برنامه درسی
فاطمه زهرا رضایی
37
تلفیق فناوری واقعیت افزوده در برنامه درسی علوم تجربی یک مطالعه ترکیبی در پایه چهارم ابتدایی
ژابیز گلزار مقدم
38
تبیین رویکرد تدریس مجازی مبتنی بر هیجانات معلمان و برنامه درسی پنهان دوره ابتدائی در دوران کووید 19
زهرا پرماه
39
آسیب شناسی برنامه‌های درسی آموزش مجازی دانشگاه خوارزمی
زهرا اسدی کرم
40
تلفیق فناوری واقعیت افزوده در برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی یک پژوهش ترکیبی
ژابیز گلزار مقدم
41
سنجش تکوینی در کلاس‌های درس فیزیک: چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت و طراحی الگوی جامع و اثربخش در برنامه‌ی درسی دوره‌ی متوسطه
مینا سلیمیان ریزی
42
ارزشیابی نظام آموزش الکترونیکی دانشگاه خوارزمی: یک پژوهش ترکیبی مبتنی بر مدل مفهومی HELAM
نیوشا باقری
43
تاثیر روش تدریس قصه گویی بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
نفیسه علی محمدی
44
شناسایی و تبیین شایستگی های حرفه ای مشاور برنامه درسی در نظام آموزش عمومی
سروه امینی
45
اثربخشی برنامه درسی تربیت جنسی بر سلامت روان و رشد خود مراقبتی دانش اموزان دوره اول متوسطه
شهرزاد قره باغی
46
درک معلمان و دانش آموزان نسبت به اثرات فضای آموزشی و فیزیکی مدرسه ابتدایی؛ مطالعه‌ای پدیدارنگارانه
اعظم نوروزی کواکی
47
ساحت هنر و زیبایی‌شناسی در اوان کودکی: طراحی و تدوین برنامه درسی
فاطمه زهرا رضایی
48
پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی بر اساس سواد الکترونیکی والدین و جو مدرسه ای .
مریم خانجانی
49
واکاوی تجارب و تفاسیر دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی درباره نقش برنامه درسی پنهان در جهت دهی مهارت های اجتماعی آنان
آرزو رشیدی
50
پیش بینی تاب آوری، شیفتگی و درگیری تحصیلی دانشجویان براساس برنامه درسی فوق برنامه
سعیده صالحی
51
تاثیر روش تدریس قصه گویی بر پیشرفت تحصیلی درس فارسی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی
سپیده باقرپور
52
بررسی رابطه بین سبک رهبری معلمان، سبک یادگیری دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی
مریم عبداللهی
53
طراحی الگوی سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای معلمان دوره ی متوسطه
ژیلا سرمستی
داوری در کنفرانس‌ها
#
عناوین کنفرانس‌ها
تاریخ همکارى و توضیحات
1
چهارمین همایش تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان
1397
2
پانزدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- زنجان
1396
3
سیزدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- دانشگاه تربیت مدرس
1394
4
دوازدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران- دانشگاه بیرجند
1393
داوری مقالات در مجلات علمی
#
عناوین مجلات
تاریخ همکارى و توضیحات
1
مطالعات برنامه درسی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
1389 تاکنون
2
نوآوری های آموزشی (وزارت آموزش و پرورش)
1390 تاکنون
3
تعلیم و تربیت (وزارت آموزش و پرورش)
1390 تاکنون
4
پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشگاه شاهد)
1390 تاکنون
5
نظریه و عمل در برنامه درسی (دانشگاه خوارزمی)
1391 تاکنون
6
تحقیقات فرهنگی (پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی)
1392 تاکنون
7
تدریس پژوهی (دانشگاه کردستان)
1393 تاکنون
دروس ترم جاری
877 - سمینار در برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
626 - سمینار در ارزیابی کیفیت محیط های یادگیری غنی شده به وسیله فناوری - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
858 - سمینار در مسائل برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
858 - سمینار در مسائل برنامه درسی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00